tisdag, augusti 25, 2009

Beskrivning av virkade blommor!

Eftersom jag har fått en del förfrågningar efter mönster på mina virkade blommor har jag nu lyckats pränta ner en beskrivning på de väldigt enkla blommorna jag virkade. Inget avancerat alls, men man måste ju skriva ner det :)
Så här ser de ut. Det finns en liten och en stor variant.
IMG_5295

Mina virkade blommor (väldigt enkla och påhittade av mig själv)

Liten blomma
Börja med att virka mitten på blomman
Virka 2 lm (luftmaskor)
V1: Virka 6 fm (fasta maskor) i andra luftmaskan från nålen
Byt garn till vilken färg du vill ha på blombladen
V2: Virka 1 fm och sedan 3 stolpar i nästa maska, och fortsätt att upprepa detta runt hela cirkeln, avsluta med en smygmaska och dra igenom garnet.
Klar!!!


Stor blomma
Börja med att virka mitten på blomman
Virka 2 lm (luftmaskor)
V1: Virka 6 fm (fasta maskor) i andra luftmaskan från nålen
V2: 2 fm i varje m = 12 fm
Byt garn till vilken färg du vill ha på blombladen
V3: Virka 1 fm och sedan 5 stolpar i nästa maska, och fortsätt att upprepa detta runt hela
cirkeln, avsluta med en smygmaska och dra igenom garnet.
Klar!!!

Lycka till!

10 kommentarer:

Åsa I sa...

Åh,tack! Sitter här och försöker mig på dina blommor men är rätt värdelös på virkning. Den första blev halva okej så nu testar jag på nytt. Rätt enkelt egentligen om man bara gör rätt... ;)

Myamia sa...

du är en pärla!

Lindzi sa...

Huuur ska jag klara mig från all din inspiration när du snart tar mamma-paus!? Love ya!

HelenaK sa...

Ska genast sätta mig och testa! Tack för beskrivningen! Du är underbar! Och jag säger som Lindzi, hur ska man klara sig utan all din inspiration när bebisen kommer?!

Beata sa...

Satt igår och sökte efter virkbeskrivningar för blommor och hamnade hos dig! Lyckdes efter något försök få till blommorna, trots att jag är totalt virkovan. Tack för bra beskrivning!

Anonym sa...

Tusen, tusen tack för att du delar med dig av din fantastiskt söta blomma!
<3
/Christina

Varma Koftan sa...

kul att hitta enkla blommor att börja med =) nu har jag piffat upp mina vintervantar med en liten och en stor blomma på var sin.. tack!

Lukman - sa...

Wasir atau ambeien adalah penyakit yang terjadi pada bagian anus, jenis wasir atau ambeien sendiri ada dua yaitu wasir atau ambeien dalam dan wasir atau ambeien luar. Dalam penangananya sendiri wasir atau ambeien dapat disembuhkan dengan dua jalan yaitu pengobatan medis dan pengobatan non medis atau pengobatan alternatif. Pengobatan alternatif disini salah satu pilihanya adalah dengan menggunakan tanaman herbal atau dengan ramuan tradisional. Ambeclear dan Salep Salwa adalah hasil pengolahan tanaman herbal daun ungu, kunyit putih, dan mahkota dewa yang telah terbukti ampuh mengatasi wasir atau ambeien baik wasir stadium satu, stadium dua, stadium tiga maupun stadium akhir atau stadium empat. Wasir berdarah, wasir yang telah kronis, semua dapat diatasi dengan menggunakan obat ini selain ampuh obat ini juga aman dan tidak menimbulkan efek samping apapun bagi penggunanya sehingga obat ambeclear ini aman dikonsumsi oleh penderita wasir yang sedang hamil maupun menyusui.

obat wasir ambeclear sa...

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

obat wasir ambeclear sa...

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *