onsdag, augusti 12, 2009

Nya projekt!

Redan onsdag och halva veckan har gått. Det går fort när man är hemma och tar saker i sin egen takt. Det är så otroligt skönt. Igår var jag hos barnmorskan, 3 veckor exakt kvar idag. Allting såg bra ut och lille bebisen är så redo som man kan bli att komma ut och möta världen. Det är jag också kan jag säga, alltså färdig med denna graviditeten. Leo kom ut 3 veckor för tidigt, så det är ju inte utan att man börjar förvänta sig att det ska starta snart.
Här är i alla fall lite bilder på senaste projekten hemma. Hallspegeln gjort av ett gammalt fönster som jag fick av grannen, är målat och glasmästaren har satt i speglar i det. Blev riktigt bra tycker jag.
IMG_5585IMG_5587IMG_5588vardagsrum1
Den andra spegeln i hallen har nu också blivit vit istället för ek. Den andra bilden är från vardagsrummet. Har gjort två nya illustrationer som står längst upp, och målat kistan som står längst ner, som är ett arv från min farmor och farfar.
IMG_5595
Här syns tavlorna lite bättre. &-tecknet som står i mitten har söta gulliga Nallebrum gjort till mig.
IMG_5568
Här är kistan som jag ärvde. Målad vit och slipad efteråt så den ska se lite sliten ut.
Ludde1
Lille Ludde undrar vad jag håller på med när jag fotar och undrar varför jag inte kan busa med honom istället.

9 kommentarer:

Ensamma mamman/Ögonblick och Tankar sa...

Vilket underbart hem du har! Vilka detaljer. De är så härligt att titta på. Spelgeln vart jätte läcker. Och korgen du har virkat gillade jag skarpt. Hoppas att bebis vill komma ut till er snart. Kram

Sanna F sa...

Så himla mysigt och fint!!!!!!
Urfin virkad korg också!
Man blir alltid så glad av att kika in här hos dig!
KRAM och lycka till med förlossningen och hoppas att din hyresgäst hittar ut snart ;)
Kram

Pernilla ~Pillan~ sa...

Ursnyggt! Du har verkligen en helt underbar inredningskänsla! Hoppas ni får bebis-besök lite tidigare då! ;-)

celine navarro sa...

I just love love love LOVE your blog! :)

infing sa...

Sötnosvovvselivovvse!

Monica Hansen sa...

Vilken söt Ludde!

Carulenah sa...

Vilken härlig blog. Kommer nog kika in här igen :) kram L.
http://www.improveme.se/Community/Blogg/carulenah

Anne sa...

Otroligt vackert. Är det vanliga "Lack" hyllor från Ikea som du har eller vad är det för några?

Tipsy Tessie sa...

Japp, det är Lack-hyllor från Ikea.