lördag, augusti 08, 2009

Semestertider

Denna veckan har Ronnie haft semester och vi har prickat av de sista sakerna på semesterlistan. Bla skulle det ju hinnas med Borås djurpark och Liseberg som jag skrev om tidigare i veckan. Har varit lite påfrestande för mig eftersom det har varit ganska varmt, och jag mår inte så bra av värme i vanliga fall, men nu när jag är gravid är det värre. Är inte van vid att vara så här orörlig, jag längtar efter att kunna röra mig fritt igen. Visar några bilder från de senaste dagarna. Idag är det underbart väder, men jag orkar inte vara ute i solen, så det blir till att vara inne.
IMG_5403
Sommar-Leo och sommar-Ludde trivs tillsammans i solen. "Mamma, ta kort på mig och Ludde nu"
IMG_5437
Det som var mest populärt på Borås djurpark. Grävskopor och traktorer slår allt!
IMG_5471IMG_5462
Tur att man kan åka tåg runt i djurparken när man har svårt att gå. Ja, jag vet magen är stor som en ballong.
IMG_5570
Fabriksförsäljning på Borås wäferi, hann vi med på hemvägen och detta är vad jag fyndade. Duken som tygerna ligger på är plastat tyg, och jag har kollat in det där tyget jättelänge, för jag tycker det är jättefint. Nu fyndade jag detta för 79kr/m. De prickiga tygerna tycker jag är jättefräscha, och jag tänkte använda dem till framtida lapptäckesprojekt. De kostade 49kr/m, vilket är billigt tycker jag.
IMG_5498IMG_5520
Knatterally och tramphelikopter med pappa. Det var typ fullt inne på Liseberg igår kan jag medela, och riktigt jobbigt att både köa och stå still i solen. Nästa gång vi ska till Liseberg får det bli en mulen dag, med haltaskigt väder.
IMG_5562
Så här gott hade Leo det i soffan i morse när han kollade lite barnprogram. Han ville aldrig gå upp.
lisbeth
Till sist fick jag denna påse av min snälla moster häromdagen. Min moster har en liten stickaffär i Olskroken i Göteborg och hon hade gett denna påse till min mamma med garn och mönster till en virkad katt. Jättekul, här ska virkas! Hennes hemsida hittar du på www.2knit.se

7 kommentarer:

Anzan sa...

Underbara bilder som vanligt! Tygerna är grymma!! Vilket fint paket du fick ... ser fram emot att se katten i framtiden ,) *A*

mammamjuk sa...

Fina bilder som vanligt:-) och du e jättefin med magen! Lycka till när det är dags! kram

infing sa...

Ojojoj...du far runt ser jag!

Nu blev jag avis på dina tygfynd!

Hare bra i värmen! Kramar!

Anonym sa...

Jag förstår precis vad du menar.. det är verkligen tungt mot slutet. Du ser jättefin och fräsch ut dock! Fina bilder.

/isabeli

Linda Muhr sa...

Får jag fråga vart den underbara pläden kommer ifrån, den turkosa med stjärnorna?..

Mvh Linda

Tipsy Tessie sa...

Den turkosa pläden med stjärnorna är ett överkast från Lexington. Jag köpte det på rea för ca 2 år sedan, då de sålde ut sommarens färger, jag tror att det bara fanns den säsongen.

pernilla sa...

Riktigt bra garnaffär är det din moster har ! Jag brukar alltid besöka den när jag åker till Göteborg !