torsdag, januari 07, 2010

Matlagning!

Visst är det kul att laga mat bara man har lite tid och inspiration och inte så mycket måsten. Igår blev det provensalsk grönsakslåda med nötfärsbiffar med chili, lök och massa massa rosmarin. Jättegott! Mina föräldrar kom över på en spontan middag bara sådär, det blir liksom bäst då. I vår familj har vi en självklar fördelning i köket med vem som gör vad. Mannen står för att laga allt kött. Detta för att jag en gång i tiden varit vegetarian och inte är jätteförtjust i kött, men jag äter det om han lagar. Jag lagar tillbehören och salladen. Blir så enkelt så här, aldrig några diskussioner, mannen är dessutom fenomenal i köket och kör mestadels matlagningen på känsla. Hur ser det ut hemma hos er?
matlagning6jan2010

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Vilka härliga bilder...man blir såååå sugen på att laga mat :) Här kör vi Linas matkasse varannan vecka, jätte skönt att slippa fundera ut vad man ska laga. Nu är jag mammaledig men annars är det den som är hemma med barnen eller kommer hem först som lagar mat.

Anna sa...

Eftersom min mak arbetar butikstider kommer han hem tidigast 18.30, så det är jag som lagar mat. När han har ledig lördag och söndag då får han laga mat. Även i har matkasse, så man behöver inte tänka så mycket. :O)

Vinterkramen Anna

Latraviata sa...

Laga mat? Va, vad är det? ;-P

Anonym sa...

Hemma hos oss så är det alltid jag som lagar mat, aldrig min sambo Robert. Han lagar mat 3 ggr per år typ, o då blir det mamma scan köttbullar o vattenmakaroner eller köpepizza, inte min favorit men det är så skönt att slippa laga mat ibland. Tack för all inspiration som du ger mig!
Susanne