tisdag, maj 25, 2010

Leilas nya!

Häromveckan kom äntligen Leila Lindholms nya bakbok. Innehåller massa läckra recept på sudegsbröd, pizza, pasta och massa andra läckra bakverk. Inspirerande och jättesnygg layout och bilder precis som en bakbok ska vara tycker jag :) Kan verkligen rekommendera den om man gillar att baka. Det enda jag känner jag inte riktigt gillar är framsidan. Leila står där och "smygäter" en bit pizza. Känner inte riktigt att bilden förmedlar rätt budskap. Smygätning är aldrig bra-hade föredragit ett gladare foto på framsidan, men det är jag det.
Eftersom vi har hemmabakad pizza som tradition på fredagskvällarna, så testade vi en av pizzorna nu senast. Det blev jättegott. Denna variant med vitlök, chili, stark salami, aubergine, tomat, mozzarella och färsk oregano. Mums!
Tips för mors dag-present kanske?
IMG_720515maj2010,1

5 kommentarer:

♡Johanna♡ sa...

Den ska jag nog önska mig i morsdag present!

Anonym sa...

Ja, denna bok är ett givet inköp för mig så mycket nytta som jag har haft hennes förra bok :) Gillar verkligen hennes recept.

Ja, jag håller faktiskt med om omslaget, även om jag aldrig tänkte att hon "smygåt" ha ha! Men det är väl de svarta kläderna och den mörka bakgatan.. Det känns lite deppigt, särskilt eftersom jag annars kopplar ihop henne med glada färger och vackra mönster. Sånt som jag gillar :)

/isabeli

Designing good life - Sarah sa...

Den pizzan lät god. Måste införskaffa boken snart... Hm, har nog inte heller tänkt att hon smygäter utan mer att hon istället för vår korvmoj varit och köpt en slice pizza i italienarnas motsvarighet. Men där ser man hur olika känslor bilder förmedlar. Men jag föredrar nog en glad Leila också!

Cecilia sa...

Jag har också den boken och det är så himla fina bilder, man blir så inspirerad. Men du har rätt, det ser ju faktiskt ut som hon står och smygäter.
/Cecilia

Renée sa...

Ha! Precis min reaktion också - det första intrycket när jag såg bilden; hon smygäter!