måndag, augusti 09, 2010

Underbar dag!

Underbar dag med otroligt inspirerande vänner på en lång lunch. Vi pratade,pratade och skrattade och för att låna Petras uttryck så kände jag mig också helt dränerad när de åkte härifrån. Fast på ett positivt sätt :)
9aug2010,39aug2010,2
9aug2010,69aug2010,4
Här ser ni Petra i full färd med att fota efterrätten. Så här ser det ut mest hela tiden när vi träffas :) Vänta, vänta, vi kan inte börja äta förrän alla har fotat maten :)
Efterrätten var världens enklaste. I botten hallon rörda med lite socker. Skulle helst vara färska, men jag använde frysta vilket gjorde dem lite rinniga, men, men. Sedan blandade man Ricotta ost med honung och citronskal och klickade över. Sedan strödde jag bara över lite citronskal som dekoration och trädde färska hallon på träspett. Tillbehör också en kaka som heter Brysselkex. Mumma!

4 kommentarer:

petrified in pink (Petra) sa...

Ha, ha, underbar bild på mig på stolen:-) Skönt att vara bland likasinnade som förstår att man självklart måste fota innan man får äta! Hoppas bara inte grannarna såg mig:-)

Tack igen för en helt underbar eftermiddag. Det var en eftermiddag fylld av god mat, härliga samtal, glada skratt och massvis med kreativ inspiration! Ditt hem är så underbart, vill bara härma allt! Jag var minst sagt trött efteråt och vi hade så trevligt så jag glömde tid och rum...

Längtar tills vi träffas igen. Kramar i massor/Petra

Pernilla ~Pillan~ sa...

Låter som ni hade en helt underbar dag! Det är fantastiskt när man träffar personer som är likasinnade och ger så mkt energi!

sally bazar sa...

Massor av tack och kramar !!!! Du/ Ni ger inspiration! Nu packar jag upp nya varor, inventerar och städar samtidigt.........

Anonym sa...

Du har verkligen ett fantastiskt vackert hem!

Jag hittade hit via Sally Bazar, då jag snubblade över en bild föreställande Dig med ett "Emma Hamberg-halsband" som jag har letat överallt efter (silverhjärta). Skulle man möjligtvis kunna få vara så fräck så man frågar var du har fått tag i det?

Tack för en inspirerande titt på din vackra sida!

Mari
hejmey@gmail.com