söndag, september 12, 2010

Besök på Rice huvudkontor!

Denna vecka har jag varit ute på äventyr tordag och fredag. I torsdags drog vi iväg, jag och mina underbara vänner Linda från Sally Bazar och Petra från Petrified in Pink. Med vår gemensamma passion för glada färger hade vi bestämt oss för att dra iväg på Rice lagerutförsäljning i Odense i Danmark. Linda hade pratat med "sin" säljare på Rice som råkade vara på plats i Odense samma dag och hon erbjöd sig att visa runt oss lite på företaget. Underbart spännande och roligt att få se huvudkontoret från insidan. De hade ett helt underbart kontor och alla var verkligen supertrevliga. Vi hälsade även på och fick prata en stund med grundaren och ägaren Charlotte. Tackar allra ödmjukast för ett mycket roliga besök :) Bjuder på lite bilder från dagen.
10sept2010,610sept2010,5
I detta huset huserar de!
10sept2010,410sept2010,3
Rosa skyltar och rosa trappräcke naturligtvis :) det är då man vet att man kommit rätt :)
10sept2010,7
Bästa och gulligaste tjejerna Petra och Linda :)
10sept2010,1
Färgknarkarna in action :)
10sept2010,2
En till!
10sept2010,810sept2010,10
Något suddigt foto från lagret, men kolla in de rosa hyllorna även här på lagret och rosa golv kan jag meddela :) Den andra bilden är från lunchmatsalen en trappa upp. Underbart!!!
10sept2010,1210sept2010,14
Några fler bilder från matsalen.
10sept2010,15
Vem blir INTE sugen på att skaffa en gul diskbänk?
10sept2010,2010sept2010,16
Bilder från själva kontoret.
10sept2010,1310sept2010,18
10sept2010,2110sept2010,2310sept2010,19
10sept2010,2410sept2010,22
Vi blev bjudna på underbart smarriga lunchmackor också. Naturligtvis på fina brickor och i fina muggar :)
Kommer fler bilder på mina fynd kommer snart.....

9 kommentarer:

Marina sa...

Wow! Vilken underbar arbetsplats! Vem hade inte velat jobba där? =)

Linda sa...

va skoj med en liten tripp:)
nästa helg åker vi till smögen så har ni inget för er kom ner en sväng:)kram

Mira sa...

Kan tänka mig att det var rena himmelriket för er.. =) Underbart fina bilder som vanligt!

Jenny Bergvall sa...

Åh wow, tänk att jobba där varje dag. Vilken kick att gå runt bland alla färger dag ut och dag in, lycka!

Pethra sa...

Åh, så härliga bilder och vilken färgprakt! :)

♡Johanna♡ sa...

Åh vad kul! Underbart härliga starka färger. Jag blev imponerad av Petras söta väskor, hi hi. Får fråga henne var hon inhandlat dom.

Ha det gott
Kram

Erika sa...

Där skulle jag gärna jobba :-) Älskar din blogg, så fina bilder och färger.

Kram
Erika

Nina [ljuvligt] sa...

Så roligt att få en inside tour :-) Helt underbara färger, man blir ju bara så glad :D

erry sa...

Åh, vilka härliga bilder! Vilken ynnest att få besöka deras underbara lokaler!

Nu tycker jag plötsligt att mitt hem är alldeles färglöst.. :P Måste nog måla vardagsrummet chockrosa o diskbänken gul för att råda bot på det ;)