söndag, juli 03, 2011

Semestertider!

Åh, det är sååå himla skönt, äntligen är det semester tider och ledigt från jobbet i 5 härliga veckor. Det behövs kan jag meddela. Få vila upp huvudet lite och ägna sig åt lite härliga pysselprojekt. Igår var vi på lokala loppisen här i staden och 15 minuter efter de öppnat hade vi inhandlat en sekretär och ett skrivbord. Lite slipande och någon ny läcker färg ska de få under semesterveckorna hade jag tänkt. Före och efter bilder kommer. Idag har vi dessutom haft lite kalasande för att fira min födelsedag i veckan och maken som fyllde år i vintras, men passar på att fira under sommaren istället.
Untitled-1
Inköpt nya dynor som barnen älskade från första stund. Trekantiga i ena änden och bra att luta sig mot när man kollar TVn. Inköpta hos Hemligheter. Visst är de fina och naturligtvis från Rice :)
Untitled-2
Ny korg till alla virkgarner också denna från Rice. Mitt senaste virkprojekt som snart är färdig, ska bara bestämma mig för hur stor jag vill göra filten. Härliga färger som gör mig glad varje gång jag tittar på den :)
Untitled-3
Blev lycklig när jag genom Blocket hittade Lexingtonfilten i gult som bara fanns en säsong för några år sedan. Blev så fin på balkongen och som ni ser trivs Ozzy som fisken i vattnet på balkongen i soffan med alla sina böcker.

4 kommentarer:

24seven by [bo:bakk] sa...

Men herregud en så underbar blogg!! Var har du varit hela mitt liv? ;)

//Helena

Anjena sa...

Ljuvliga foton och helt underbar filt. Måste bara fråga, syr eller virkar du i hop dina rutor? Ha en fortsatt finfin sommar!

kungen o majkis sa...

Superhärliga bilder!! Gissar att ni har dt ganska så bra där ute på balkongen ;)?!

Tipsy Tessie sa...

Hej och hallå!
Vad kul att ni gillar min filt :)
Jag virkar ihop mina rutor. Hur börjar jag min filt? till bägge frågor, kolla in mitt tidigare inlägg på bloggen.
http://tispsytessie.blogspot.com/2011/02/mormorsrutor.html

Lycka till!
Mvh/Therese