onsdag, januari 11, 2012

Flitig som en liten myra....

....det är väl vad man brukar säga när man jobbar hela tiden. Ja, vid det här laget vet ni orsaken till varför inte inläggen på bloggen duggar så tätt. Jag virkar och virkar och när jag inte virkar så letar jag inspiration till nya mönster och funderar på upplägg i min kommande bok. Hej och hå vad det går, men jag vet att det kommer att bli så bra (intalar jag mig själv i alla fall). Det gäller att hålla ångan uppe. Just nu är det grytlappar på gång eftersom flera önskade det i min lilla tävling tidigare i höstas, när jag frågade er läsare vad ni önskade se i boken.
Ni som följ mig ett tag vet att jag älskar mysiga ljuslyktor och tänkte passa på att visa mina fina papperslyktor jag fick i julklapp. Visst är de fina? Jag älskar dem och funderar som mest på var jag ska hitta glas som passa i dem så jag kan tända lite ljus :) Ingen som har dem och kan rekommendera några bra glas? tänkte kolla Ikeas utbud kanske. Om ni vill köpa likadana finns de hos fina Mokkasin.
jan1
jan2

15 kommentarer:

Lina på rumochrabalder sa...

Så fina! Mokkasin har allvärldens finheter. Vet tyvärr inget om glas men Indiska kanske kan vara värt en titt?

MOKKASIN sa...

Vad fint!! Vårlikt!
Jag har Iittalas ljuslyktor Kivi eller vad de där vanligaste nu kallas.. Men Ikea har säkert några likande.

Tacktack för länk :)

Tanjis sa...

Oj, va fint!
Gillade det virkade flaggspelet, hoppas man hittar det i din bok. :)

Jag tror du kan hitta passande glas på IKEA, jag har ett par billiga, lite mindre dricksglas därifrån till barnen och de ser ut att kunna passa.

Lycka till med virkandet.

Ninette sa...

Vilka härliga ljuslyktor!

Malin på pastill.nu sa...

Du virkar så fantastiskt mkt fint så man blir alldeles galen :-)

Tippbritta sa...

Vilka ursöta vimplar!!!

Du är så duktig! Din bok får hamna på önskelistan absolut :)

Förresten, jag håller på att göra om ett gammalt skåp i bästa " Rice-andan ". Blir färdigt i dagarna, kolla gärna in om du blir nyfiken!

Unknown sa...

Åh så fina lycktor!

Du, jag har Google chrome och det går inte att lämna en kommentar i din blogg. Nu öppnade jag explorer och det funkar, konstigt!

Ha en bra dag :)

Kanel & Cayenne sa...

Jag har skrivit det förr, men det tål att skrivas igen. Jag kan inte virka, har försökt men det blir inte så bra. Men när jag ser dina fina saker som du virkat så känner jag att jag får ta fram garnet igen, och fortsätta kämpa på! Vill ju också ha så där fina virkade saker här hemma! :)
Kram Jennica

CreandoPhoto sa...

Ja, de är så fina, så fina! Jag har inte provat mina med glas än... :)
Kramar Kicki

Carinah sa...

Hej, vad mycket fint du har och gör! Jag har likadana lyktor och köpte ljushållare i glas på Willys som passade perfekt. Man får stoppa i dem innan man "låser" den övre delen bara. De är ännu finare när de lyser!

Karin på Ellas Inspiration sa...

Har just njutit av ditt hem i soffan... Japp, senaste numret av Hus&Hem har trillat ner i brevlådan och då såg jag Charlottes fina reportage från ert underbara hem!

Mvh

Karin

Gottegrisen sa...

Jag har delat ut en blogaward till dig! Det är alltid så underbart att titta in hos dig och bli inspirerade och bli glad av alla fina färger.

//Linda

Sussieluss sa...

Lovely!!!
både ditt "virkeri" och lyktorna :)
Fick de underbara lyktorna av min svägerska i födelsedagspresent o har använt dem MKT flitigt nu i jul. Jag hade dock glaslyktor i en annan ljusstake som passar även här..
Kram o tack för bästa bloggen <3
Ser fram emot din bok!!

Erica sa...

Hej!
Jag tänkte på dig och ditt virkprojekt när jag såg den här:
http://www.flickr.com/photos/47782922@N03/6118646493/

Du gör så fina saker, tack för att vi också får se!
Kram Erica

Zima sa...

De virkade grytlapparna med mormorsrutor är superfina!!! Man blir glad av dom! :)

Ljuslyktorna du har är oxå fina, även om de inte är virkade ;) Kanske kan du hitta rätt storlek på tillhörande glasburkar från burkar av sylt, oliver eller dy?