lördag, oktober 10, 2009

Lördag och fler fotobokssidor

Så var det lördag och helg. Nu för tiden är det ju inte så jättestor skillnad mellan helg och vardag för mig och jag måste erkänna att jag saknar den där fredagskänslan, när man äntligen efter en hel veckas jobb får sätta sig i soffan och fredagsmysa. Men, men, innan man vet ordet av det så är man ju tillbaka på jobbet igen, så det är bara att njuta av att inte behöva jobba just nu.
Denna veckan har jag börjat att använda min stegräknare igen. När jag gick ner i vikt efter Leo använde jag stegräknare för att hålla reda på hur mycket man rörde sig och tyckte det var jätteroligt att kunna se en siffra på hur mycket man rört sig under dagen. Det funkade fantastiskt bra för mig. Därför kände jag att det var dags att börja använda den igen. Innan har jag satsat på att röra mig minst 10 000 steg om dagen. Men denna veckan har jag snittat på 20 000steg/dag och det känns fantastiskt att ha kommit igång igen. Känner mig jättepigg.
Idag har vi promenerat en sväng i till stan och tillbaka i det fina höstvädret. Imorgon är det dags för barnkalas för en kompis utomhus! Ett friluftsområde i närheten är det korvgrillning och vildmarksbus som gäller. Det ska bli 5/10 grader och regn imorgon, så det gäller väl att ta på sig ordentligt med kläder.
Här är några sidor till i Ozzys album. Bilderna har jag bloggat innan, men här är de i boken!
sida6
sida7
sida4
sida5

4 kommentarer:

Nallebr.. sa...

så fina sidor:) åå älskar ju allt du gör:)man kanske skulle ta och skaffa sig en stegränare så man blev lite peppad!!!..låter himla skönt med långa promenader problemet här hemma är väll att lill fröken inte såå gärna sitter i vagnen allt för länge, längre..
ha en fortsatt skön helg kram från mig..

Piffa och Puffa sa...

Åh, vilka fantastiska foton. Kikade i din blogg och såg de underbara korten på små fötter och händer. Önskar jag hade varit lika duktig som du att fota.
Det är första gången jag besöker din blogg men det är absolut inte den sista. Jag gillar den jättemycket.
Kramar Anette

Sanna F sa...

Så fina !!!!!

Mya sa...

underbara!!!! så duktig du är som får ihop så många steg :) kram