lördag, september 29, 2012

Lördag=slappedag!

Idag har jag slappat hela dagen. En av grabbarnas förkylningar har smygit sig på och jag känner bara för att vara inne och kura hela långa dagen. Bara mysa, läsa tidningar man inte hunnit med och fundera på nya projekt. Känns bra för tillfället med ett lite lugnare tempo och tid för reflektion. Detta så att man kan komma igen med nya krafter.
Igår var jag och fina Petra, som ska designa min kommande bok, och träffade vår redaktör för boken på bokmässan i Göteborg. Det var första gången jag träffade henne efter ett antal samtal och mail de senaste månaderna. Det var jättekul att få träffas även om det kändes lite kaosaktigt mitt bland alla människor. Nu börjar det spännande jobbet där förlaget ska titta igenom allt jobb jag gjort och sätta ihop text och bilder till en färdig bok. Det ska bli så otroligt spännande att få se det färdiga resutatet, kan knappt vänta. För er som frågar om när den kan finnas att köpa, tror jag på någon gång under försommaren nästa år om ni inte är med i bokklubben Skaparglädjen. De kommer få köpa boken tidigare :)
För er som undrar om mönster på saker jag lägger ut, så måste jag tyvärr meddela att pga tidsbrist kan jag just nu inte lägga ut dem. Detta eftersom jag just nu testar mig fram bland nya projekt och påhittade mönster och jag har helt enkelt inte skrivit ner än vad jag gjort :) Kanske blir nya projekt till nästa virkbok :)
Kollage01
Tänkte visa min nya fina kofta med stjärnor (jag är svag för stjärnor, det är liksom min grej), det roliga med detta märke, Maison Scotch, är att till varje plagg medföljer ett halsband. Detta halsband har ett eifeltorn. Skjortan är från Rabens saloner.
Kollage02
Mina nya salt- och pepparkar från Rice och Sally Bazar. Visst är de söta? Leo säger att den gröna är pappa och den rosa är mamman eftersom mammor gillar rosa (denna mamman gör det i alla fall).
Nya rutor testas igen. Lite rörigt i huvudet just nu, kan inte bestämma mig för vad jag gillar, så jag testar nytt hela tiden :)
Kollage03
Har snöat in lite den senaste tiden på superfoods och rawfood från Reneé Voltaire framför allt. Detta för att må lite bättre och orka lite mer inbillar jag mig. Återkommer med rapport när jag testat ett tag.

2 kommentarer:

Fröken S sa...

Vilka fina rutor, och vilka roliga salt- och pepparkar!

Unknown sa...

Kan man få lov att äta upp din blogg?! Sååå fina foton, vilken härlig inspiration. Plötsligt känns mina virkprojekt något futtiga ;-)