lördag, oktober 06, 2012

Då var det höst.....

....på riktigt. Härliga sprakade höstfärger, det ser ut som det brinner i träden. Underbart att gå och sparka lite i löven. I vanliga fall brukar jag få lite panik denna tiden på året eftersom jag fullkomligen hatar vintern. Jag gillar inte mörker och kyla och att jag inte kan vara lika effektiv som jag normalt är under vår- och sommarhalvåret. Känner ni igen er? I år har i alla fall jag bestämt mig för att njuta av ett lite lugnare tempo för en gång skull, krypa upp i soffan och tända lite ljus och få vara kreativ i min egen takt. Skönt, då var det sagt. Prövade också för första gången ett yogapass häromkvällen. Känns som det är en träningsform som kan passa mig väldigt bra just nu (och annars också). Inget slitande och pinande av kroppen utan lugna rörelser och smidighet. Kan meddela att träningsvärken heter duga nu några dagar efter. Instruktören på passet var dessutom vår granne och en av mina vackra modeller i min kommande virkbok. Tack duktiga Anna!
Har dessutom lite fler uppgifter jag kan meddela om min kommande virkbok. Den kommer att vara månadens bok i bokklubben Skaparglädjen i juli nästa år och släppas i handeln i september, så ni otåliga får ge er till tåls lite till :)
Untitled-2
Untitled-1

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk vilken otur att solen skulle komma fram igår lördag och idag söndag men inte behagade visa sig i fredags när du fotade Johannes... :-) Men det var roligt och vi var alla trötta och glada efter fotosessionen. Det tog dock inte lång stund innan Johannes slocknade när vi gick hem... Ska bli spännande att se bilderna!

Hälsningar Johannes och mamma Helena genom moster Annika