söndag, december 28, 2014

Julledighet = nya projekt

Efter en lång intensiv höst var det då äntligen dags för lite julledighet. Det betyder för min del att jag får tid att testa nya projekt och fundera ut nya mönster. Jag älskar när jag får tid att skapa. När resten av familjen gått och lagt sig, sitter jag i soffan och hjärnan går på högvarv och det är så många mönster jag vill testa nya idéer på. Men för omväxling skull så började jag på ett nytt projekt där jag kan få användning för alla färger på sockgarner som jag har. Älskar ju att testa olika färgkombinationer och detta är ultimata projektet kände jag. Jag stickar små dubbelsidiga hexagoner som så småningom ska sättas ihop till en filt. Tänkte göra detta till ett årsprojekt där man gör en hexagon per dag. Om ni är nyfikna på mönstret så finns det på Ravelry och mönstret heter The beekeeper's quilt. Rekommenderas om ni som jag gillar att göra lapptäcken. Om man söker på detta på Pinterest så finns det även där massa roliga mönster man kan göra på sina hexagoner. Där hittade jag mina med hjärtan. Jag har struntat i att fylla mina med vadd, efter som jag tycker de blir bättre utan, men det är ju en smaksak. Garnet jag använder är det underbara Squishy från Anzula.









1 kommentar:

Ingrid K. sa...

Hello Tessie!

I'm excited by your new project, thanks so much for sharing!!!

I've never seen a knitted hexagon blanket before, what a cool idea!!

Looks like you picked the right yarn to make this, such pretty shades!

I look forward to see your progress!

You've got such a nice blog!!

Have a wonderful 2015!!!

Ingrid xx
http://myfunkycrochet.blogspot.be