lördag, december 10, 2011

Smått och gott :)

Julen i år blir en lugn jul. Har inte fixat och grejat lika mycket som jag brukar göra i juletider i år pga mycket jobbande med min bok. Det får prioriteras så att man orkar med :) på tal om boken undrar många när boken kommer att komma ut. Kan meddela att det är lite tid kvar innan det är dags. Har precis börjat med den och eftersom man gör alla mönster, virkar upp modellerna, skriver och fotar, så tar det lite tid. Dessutom har jag ju ett "riktigt" jobb också och två barn som tar mycket tid, så det är verligen priorietringstider :) Men det är otroligt skoj att ni verkar gilla det jag visat hittills.
dec1
Handlat lite julig tråd till mina julprojekt. Hittas här.
dec2
Denna jul har jag handlat många av barnen julklappar på den otroligt fina webbshopen Little Cute Mokkasin. Förutom att alla saker jag beställt kom jättefint inslagna, så fick jag detta fina kort och dessutom jultejp och en pappersängel av underbara Sofia som har shoppen. Jag älskar att få små presenter och speciellt när de är så här fina. Kan verkligen rekommendera hennes shop :) Titta in och njut!
dec3
Förutom alla fina julklappar till barnen beställde jag dessa fina stjärnor och blommor i papper. Juliga nu, men jag kommer absolut ha dem uppe året runt :)
dec4
Underbar rosa amaryllis blommar för fullt här hemma och jag njuter :) dessutom lite mer virkat, här torgvantar med litet hål för tummen (syns inte här).
dec5
Exprimenterar lite med virkat julpynt för tillfället. Leo har i år fått en Star Wars Lego-julkalender och varje dag är det någon liten legogrej. Just nu har vi utställning i vitrinskåpet :)
Ha en skön och lugn helg alla här bakas det vörtbröd och doftar ljuvligt från köket!

7 kommentarer:

ann-helens hjem sa...

Hvordan laget du de papirblomstene? sånne fikk jeg også lyst til å lage! Har du noe i midten i dem??

Ha en super lørdag

Unknown sa...

Heeej!

Oj så mycket fint i bloggen!

Ja, jag har ju varit borta från bloggvärlden ett bra tag, det blir så när det händer stora grejer! :)
Vi längtar så tills han kommer, nu är det bara c:a 3 veckor kvar...
Just nu när jag skriver (och äter choklad) så är han igång för fullt inne i maggen :)

Oj, vad roligt att du håller på med en bok! Vilken grej! Jag förstår att det måste vara mycket jobb och att det kommer ta ett tag men uj uj vad spännande! Jag ser ju att du hållt på för fullt med virkandet, är du också lite "trött" på scrappandet? Jag har så mycket annat som intresserar mig så det kommer lite i skymundan.

Ha en riktigt skön lördagkväll!

Kram

Anonym sa...

Så fina bilder! Ugglan uppe på skåpet är det en lampa? Var kommer den ifårn? Älskar ugglor! :) Kram Linda

Tipsy Tessie sa...

Jag har inte gjort pappersblommorna och stjärnan själv. Jag köpte dem färdiga hos Cute Little Mokkasin, som jag länkade till i inlägget :) De har en liten pappersbit i mitten som man fäller ut och då blir det ett mellanrum i mitten.
Ugglelampan har jag köpte på Barnvanligt.nu, vet ej om de har den kvar :)
Mvh/Therese

Lina sa...

Vad roligt med en bok! Och vilka fina papperssaker du beställt på Mokkasin! Har funderat på dem och nu är jag säker! Visst är Sofias små presenter härliga! En underbar butik där jag snart ska klicka hem lite julklappar. Ha det!

Annapinglan sa...

Hej!

Vilken fin blogg! Kul att jag hittade hit!

Hils
//Annapinglan

VolangLinda sa...

Åh vilken underbar blogg! Så glad att jag hittade hit. Ser verkligen fram emot din bok:)