måndag, augusti 13, 2012

Äntligen!!!!

Japp, äntligen vill jag just nu skrika ut, men nöjer mig med att få sova lite på soffan i lugn och ro och göra roliga saker med mina barn. Är nämligen FÄRDIG med min bok. Kommer säker bli massa ändringar och annat jag måste göra, men jag känner mig färdig med grunden till det hela efter nästan ett års arbete på all ledig tid (nästan) och tankar på den resten av tiden. Det har varit en otroligt kul och lärorik period och nu hoppas jag att ni ska få se mer av mig här på bloggen igen. Längtar efter att få vara lite kreativ på andra sätt än att virka just nu.
Här är lite bilder från den senaste tiden.
juli01,2012
Mina underbara ungar hjälper till när mamma testar att fota lite hemma. Så här kan det se ut hemma på köksbordet. Mina virkade alster har hamnat lite överallt här hemma den senaste tiden.

Spraymålning av loppisfynd i carporten och ett välfyllt vitrinskåp (bakom Ozzy) med alla virkade saker.
 juli03,2012
Älskar verkligen pelargonier. De är så otroligt lättskötta och vackra. Trots en dålig sommar håller de sig underbart fina och färggranna. Dessutom min fina blå fågel som jag loppisfyndade för en 5:a.
juli05,2012
Min Leo vill så gärna lära sig virka. Han är verkligen bra på att pyssla med det mesta, men virkningen är lite för svår än, så han har börjat med denna variant på stickning. Vet inte vad den kallas, men består av fyra stycken öglor som man virar garn runt och sedan lyfter över maskorna med en liknande virknål. Med fint randigt garn blev det jättefint och Leo var stolt!
juli09,2012
juli11,2012

11 kommentarer:

Fröken Prillig sa...

Stort grattis till att du är klar med allt till boken! Det måste kännas gôtt! Och kanske lite tomt?
Det ska bli kul att få se det färdiga alstret, speciellt när vi fått följa hela arbetsgången här.

Det Leo gör kallar vi för påta här (i Boråsområdet). De börjar med det redan på dagis, fast då är påtan inte lika avancerad. De tar en tom toarulle, tejpar fast 4 glasspinnar så att de sticker upp, trär på garnöglor på pinnarna och så påtar de (dvs lyfter öglorna över garnet precis som på den Leo har) med fingrarna.

Såg dina kryddkvarnar i bakgrunden på köksbilderna. Har du målat dem eller har du köpt dem i så fina färger? Vi har i alla fall två undanstuvade här för jag tycker att de ser så tråkiga ut träfärgade, men jag kan kanske måla dem. Vi har nog ett par i metall också som jag kanske kan spraya...
Ha det gott!

CreandoPhoto sa...

Ser fram emot att se mer av dig! Ser också enormt mycket fram emot din bok. Verkligen! Grattis till gott arbete! :)

Mim... sa...

Så härligt att kunna säga färdig! nu ser jag fram emot att se boken oxå.
Ha det gott....

Tipsy Tessie sa...

Tack, vilka gulliga och stöttande läsare jag har :)
Mina kryddkvarnar är en blandning av köpta (Rice) och loppisfynd som jag målat. Rekommenderar att måla dem, de blir jättefina :)
Kram kram

Frida sa...

Vad kul att boken börjar bli färdig, jag tycker att det blir så fint så jag måste lära virka men det är inte så lätt tycker jag.
Blir kul att se lite andra färggranna pysselsaker. Man blir alltid så glad att titta in här :-)

Anonym sa...

Hej den teknik det som Leo gjorde kallas Påtning. det finns större ringar så att man kan göra mössor också. Eller en rak bräda så att man kan göra halsdukar. Större ringar gåra att köpa på panduro!
Supper fin Blogg!

Lina sa...

Vilket härligt garn Leo påtar med! Vad heter det? När jag var liten påtade vi på fingrarna...

Malin på pastill.nu sa...

åh vilken bra idé! Min 5-åring vill också virka men det är som sagt lite för svårt.

Fröken S sa...

Vad roligt att du blivit färdig med din bok och kan ägna dig åt annat pyssel än virkning ett tag!

Jag ser fram emot att se din bok i handeln så jag kan köpa!

Jättefina bilder, och toppenfina bilder på dig också.

Jes/Vita villa vila sa...

Stort grattis fina du! Så himla roligt att boken är färdig - vilken grej! Otroligt kul & kunde jag bara virka skulle jag köpa den på studs när den kommer ut, men man kanske kan ha den för alla vackra bilder! :)

Heja dig!

Stor kram Jes ♥

Antonia sa...

Du har så himla fina foton, stormgillar dem!