söndag, februari 23, 2014

Helgnöjen

Tredje helgen i rad med förkylning i kroppen. Seeeeegt var det att bli av med detta. Helgens nöjen förutom att försöka ta sig till gymmet en stund och träna lite försiktigt, har jag teststickat nytt mönster och gjort veckans ranson av grönsaksjuice. Denna veckan blev det en blandning av broccolistam, stjälkselleri, lime, ingefära, färsk gurkmeja (otroligt gott måste jag säga), gurka och äpple. Tips och idéer på vad man kan köra genom råsaftcentrifugen och göra egna juicer får jag genom Renée Voltaires bok Juice power och detox. Har under den senaste tiden försökt att äta så rent och nyttigt som möjligt eftersom jag tycker det är viktigt och jag mår bra och orkar mer. Så framöver tänkte jag skriva lite inlägg om hälsa och mat också. Alfalfagroddar frodas numera även på min fönsterbräda, härligt att blanda i sallader eller ha på mackan.


1 kommentar:

Tita Carré sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.