måndag, november 16, 2009

Ny vecka- nya tag!

ozzy10veckor2009
Ny vecka och denna vecka är hela familjen frisk igen vilket är jätteskönt. Leo var iväg förra veckan och fick vaccinationsspruta och denna vecka är det väl meningen vad jag förstår att även vi vuxna ska vaccineras. Det är ju skönt om man hinner bli vaccinerad innan man blir smittad, främst för Ozzys skull.
Förra veckan blev det inte så mycket promenerande som det brukar, så det känns skönt att komma igång igen denna veckan. Kollade lite i min kalender och såg att på de 6 senaste veckorna har jag gått ner 3.5kg. Lite abitiöst att sätta 1 kg i veckan som mål kanske, men det var ju så det var med Leo. Nu är man ju lite äldre och dessutom har man två barn så man hinner ju inte vara ute och promenera hela tiden. Känner mig i alla fall piggare och piggare och så är det ju bara 3 kg kvar att gå ner nu, sedan är man tillbaka i gamla formen :) Får lite lätt prestationsångest när jag är inne på superabtitiösa och duktiga Pias blogg. Hon har legat i hårdträning sedan ca 1 månad efter förlossning och börjar nu närma sig sitt mål. Heja heja!!!
Annars har jag skickat ut inbjudningar till släkt och vänner förra veckan till Ozzys dop. Det kommer att vara om cirka en månad och jag börjar lite smått planera och förbereda för detta. Det kommer ju bli mitt i lussefirande så vi tänkte bjuda på glögg, pepparkakor och annat smått och gott. Det ska bli mysigt. Det gäller ju att vara ute i god tid eftersom maken nu har börjat repa inför julshower och ska hinna med några stycken innan dopet, så jag får nog klara förberedelserna själv med lite hjälp från snälla mamma.
Satt och slösurfade lite på nätet och hittade så mycket fint som vi tänkte önska oss.
doppresenter

4 kommentarer:

Baileyz sa...

vart hittade du det fina halsbandet?

Tipsy Tessie sa...

Det fina halsbandet med stjärnan är från www.familjesmycken.se

Pia sa...

Prestationsångest...det är vad jag får då jag ser hur fina foton du tar och hur fint du gör hemma och allt annat du gör...du är så duktig!

Vad fin han är, er lilla Ozzy!

Tack för din uppmuntran. Jag blev så förvånad att du skrivit om mig och länkat till min blogg...kul!

Ha en bra vecka!

Kram Pia

Marie/Mison sa...

Jag började ta tag i min vikt och var duktig nästan bara en månad efter förlossningen. Men sen tog kom tiden ifatt. Jag har inte hunnit med några promenader sedan vi blev fyra. Det var lättere med första - precis som du säger var man ju yngre också (vi är lika gamla...). NU har jag äntligen kommit igång igen,så förhoppningsvis sitter byxorna lite lösare sanrt igen. Kramen