fredag, september 21, 2012

Här är jag....

... nu uppvilad och nya idéer börjar långsamt formas i huvudet. Skönt att känna att skaparlusten börjar återvända efter månader av arbete, arbete och så många måsten :) Har helt varit borta från bloggvärlden ett tag, men nu är jag redo igen. Det märks att bloggarna börjar bli populära när höstvindarna drar in och man kurar framför datorn igen. Frågor från läsare börjar strömma in på inlägg man gjort för flera år sedan. Alltid lika kul att veta att någon läser min blogg och blir inspirerade av vad jag pysslar med.
Själv är jag jättesugen på att ändra om lite i inredningen hemma. Går just nu och finular på hur jag vill ha det och vad jag egentligen gillar. Nya virkprojekt är alltid på gång och idag fick jag en idé på nya virkade fodral till ljuslyktor. Tror det blir helgens virkprojekt i soffan :) Vad ska ni pyssla med i helgen?
Untitled-1
Kolla in den snygga pallen med tillhörande ryggstöd. Hittade den på loppis, lackad och ful och maken har nu slipat och oljat in den. En riktig snygging :) Nytt virkprojekt med rutor med prick i mitten testas just nu. Vad tror ni om detta? Kan bli lite snyggt.
Untitled-2
Färger, visst är det underbart? Blir så inspirerad när jag ser alla färger i garnkorgen. Dessutom har det kliat i fingrarna att få göra något med mina underbara papper från Rie Elise Larsen.

11 kommentarer:

tinajo sa...

Jättefina rutor tycker jag - är det något du tänker dela med mönster på frågar jag hoppfullt..? :-)

CreandoPhoto sa...

Så härligt att du är tillbaka! Rutorna ser jättefina ut!
Kramar

svartanova sa...

Vad kul att du är tillbaka!! Underbara rutor! Får man fråga vad det är för fin tapet?

Anonym sa...

Blir så glad och inspirerad av din färgglada blogg! Gillar också den underbara tapeten. Vill gärna veta var den kommer ifrån. :)

Trevlig helg!

Annika GW sa...

Alltid snyggt och inspirerande det du gör! / Annika

Tipsy Tessie sa...

Vad ni är gulliga :D
Tapeten heter ,Tapet Amore di Colore 301000, Intrade
Finns att köpa på inreda.com om någon är intresserad :)
/Therese

Linda sa...

Även jag blir glad av dina härliga bilder! :)
Får se om det blir något pyssel i helgen, tror jag ska ut och geocacha lite och sedan skulle min lilla bil behöva tvättas. Fast något litet ska nog hinnas med, lite på mitt project life kanske och en pärlplatta jag planerat.

Kram

Blåbärs och smultronstället sa...

Härligt att du fått mer energi igen:-) Jag är väldigt trött och sliten, för det har varit en tuff start att börja jobba på skolan efter ett skönt sommarlov. Jag älskar att pyssla och blir inspirerad av dig. Jag håller på och ändrar en del hemma och jag vill inte ha lika mycket vitt nu på hösten. Jag hittade lite murriga brunbetsade lampor till vardagsrummet på loppis. De ska jag visa snart...
Ha en fin helg!
Kram Susanne

Emmelina sa...

Jag hittade din blogg för längesedan när jag sökte på "hissgardin" och har följt den sedan dess. Du är fantastisk på att virka, fotografera, vara mamma och tipsa om roliga pyssel. Igår köpte jag faktiskt en pysselbok för barnen på loppisfynd och en lära sig virka bok... så nu får vi se om jag lär mig något.

Ha en bra vecka!!

Louise sa...

Vilken inspirerande och fin blogg !

Helena, Craft and Creativity sa...

Underbara bilder och vackra papper!