lördag, oktober 20, 2012

Arbete pågår....

Blir lite längre mellan blogginläggen än vad jag hade tänkt mig, men det fortsätter att strömma in roliga fotouppdrag så här på höstkanten och det är så skoj! Det går bra minst sagt och jag är så stolt :)
När jag får stunder över i fotoredigerandet fortsätter jag mitt skapande i virkningen underbara värld. Har bestämt mig för att virka något plädaktigt av mina rutor med pick i mitten. Blir lite dovare färger så här till höst och vinter och det känns helt rätt måste jag säga. Inköpte också en ny ergonomisk virknål (Sandnes Garn), som mer ser ut som en tandbortse tycker jag, men det blir nog bra, har inte riktigt vant mig vid den än :)
 Untitled-1
Untitled-2
Untitled-3


9 kommentarer:

Therese sa...

Väldigt fina färger!
hur är det du gör när du virkar ihop rutorna?

Helena, Craft and Creativity sa...

Ljuvliga mönster och färgkombinationer. För att inte tala om de vackra bilderna! Jag får sådan lust att virka!

Anjena sa...

Underbart inspirerande som vanligt! :-)

FruNeroLindström sa...

Gud va duktig du är. Började försöka lära mig virka häromdagen, men går si sådär. Men skam den som ger sig.
Härligt att det ramlar in jobb, alltid kul att få bekräftelse på det man vill göra.
Hoppas ni haft en skön helg. Kram Malin

Amandas jul sa...

Wow, ser superfint ut!

Stina sa...

Hej vilken fin blogg du har! Jag är också virkandes och sitter just och virkar ihop 150 rutor i väntan på att den riktiga kylan ska komma till Skåne....

Malin sa...

Nu fick jag precis klart för mig hur mitt nya/kommande överkast ska se ut! Tack för inspirationen! Vågar man fråga efter mönster till dina "runda rutor"?
Vänligen
Malin

designofluna sa...

Jag tror att virkningen kommer bli jättefin! Önskar jag kunde virka...

Linn sa...

Precis som Malin undrar jag ifall mönstret finns tillgängligt någonstans? Helt underbara rutor i härliga färger!